Duizenden bedrijfsvoertuigen van verschillende vaklui gaan dagelijks de weg op: van schilders tot elektriciens, van timmermannen tot loodgieters, van bouwvakkers tot koerierdiensten, en nog veel meer. Iedere professional heeft zijn bestelwagen of camionette met heel wat zware lading mee richting zijn klanten of werven.
De grote troef van de VTC bestelwagen inrichtingen is de veiligheidsgarantie voor passagiers en getransporteerde goederen, want de inrichtingen voldoen aan de ECE R17-richtlijnen, die werden goedgekeurd door een onafhankelijke veiligheidsinstantie.
Van een veilig ingerichte bedrijfsvoertuig zou iedere vakkundige die veel op de baan is moeten kunnen genieten! Want wist je dat rondslingerend en losliggend materiaal in je bedrijfsvoertuig veel schade kunnen richten aan je bedrijfswagen, de vervoerde goederen, maar belangrijker nog een sterk gevaar kunnen betekenen voor de passagiers?
Uit onderzoek van onze leverancier SYNCRO en GEMA blijkt dat een belading van 550kg vergroot wordt tot een belasting van 11 ton bij een impactsnelheid van 55 km/u. Indien er op dit ogenblik een plotse manoeuvre gebeurd, men heel bruusk moet remmen of er gebeurd een ongeval met botsing, dan is er een groot risico op schade. Een ongeluk kan zo de vervoerde producten beschadigen maar passagiers kunnen ook fatale verwondingen oplopen, die mogelijk geklemd kunnen worden door de extra verzwaarde belasting.
Een veilige en weldoordachte inrichting is dus geen overbodige luxe, maar een levensreddend zekerheidsmiddel!
Gecertifieerde Crash tests betekenen verhoogde veiligheid en garantie dat de goederen en passagiers een verlaagd risico lopen tot schade en verwondingen.
Zoals je in onderstaand filmpje kunt zien, hebben de inrichtingen van SYNCRO en GEMA de strenge vereisten voor veiligheid en uitvoerige crashtesten doorstaan. Deze crashtesten werden afgenomen door onafhankelijke veiligheidsinstanties zoals TÜV Krafthart en voldoen zo aan de ECE R17-richtlijnen.
Deze tests bestaan uit een frontale crash tegen een onvervormbaar obstakel.Uiteraard is de inrichting dan beschadigd, maar zonder een gevaar te vormen voor de inzittenden en goederen in de opbergruimte.